0 items در سبد خرید
    • محصولی در سبد خرید وجود ندارد

    درباره محصول

    این (فیلم) یا (اطلس) برای چه کسی در نظر گرفته شده است؟

    img_about1_01

    این اطلس ویدیوئی در اصل برای استفاده اختصاصی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در نظرگرفته شده است. بخاطر واقع بینی، زبان ساده و کیفیت سه بعدی آن، این اطلس ویدیویی برای دانشجویان و مدرسان، در بسیاری رشته های دیگر و همچنین مردمی که در مسیر یادگیری حرفه ای نیستند و به دنبال اطلاعاتی در مورد آناتومی بدن انسان هستند، محبوب شده است.

    دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی

    img_about1_02

    در سال های اولیه ی تحصیل، اطلس ویدیوئی بعنوان یک پیش نمایش و یک مکمل کالبد شکافی و یک ابزار بازبینی، سودمند و از لحاظ زمانی مناسب است. همچنین برای دانشجویانی که نیاز به یادگیری مجدد آناتومی بالینی برای دوره های جراحیشان دارند، مفید است. از آنجا که جراحان کارآموز باید آناتومی را در بسیاری از مراحل مختلف حرفه اشان مجدداً یاد بگیرند، اطلس تصویری برای انترن ها و رزیدنت های تخصص های جراحی محبوب است.

    پزشکان

    img_about1_03

    جراحان و پزشکان اطلس ویدیوئی را بعنوان یک راه سریع در جهت به روز کردن اطلاعات آناتومی خود و همچنین بعنوان راهی برای کمک به بیمارانشان در جهت فهم بیماری، صدمه یا روند، با ارزش دانستند.

     

    دانشجویان پیراپزشکی

    img_about1_04

    اطلس ویدیوئی به طور گسترده توسط دانشجویان و مدرسین پرستاری، کاردرمانی، حرکت شناسی، و ماساژدرمانی استفاده می شود. برای دانشجویانی که دسترسی به امکانات کالبدشکافی ندارند، این اطلس ویدیوئی درک خوبی از بدن واقعی انسان و فهم مستقیم مکانیک های حرکت بدن، ارائه می دهد.

     

    دانش آموزان متوسطه و مقطع کارشناسی

    img_about1_05

    اطلس ویدیوئی در بسیاری از دبیرستان ها و کلاس های آناتومی در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلم ها می تواند بدون هیچ گونه دانش قبلی از آناتومی قابل درک باشد. روایت (داستان) صرف نظر از استفاده از نام های آناتومیکی ساختارها، به زبان ساده­ی روزمره ارائه شده است.

     

    کابران غیرپزشکی:

    img_about1_06

    اطلس ویدیوئی یک منبع قابل دسترس از اطلاعات را برای افرادی که علاقه به دانستن ساختار بدن انسان دارند، شامل طراحان، هنرمندان، ورزشکاران، دانش آموزان در منزل و آن هایی که نگران سلامت حال خود هستند، فراهم می کند.

    آناتومی آکلند دوبله فارسی تنه و ارگان های داخلی دارای شناسه اثر به شماره ۰۴۱۳۴۳-۱۵۱۵۶-۸ و مجوز ارشاد به شماره ۷۶۸۹/۲۰ می باشد.

    آناتومی آکلند دوبله فارسی سر و گردن و نوروآناتومی دارای شناسه اثر به شماره ۰۴۱۳۴۶-۱۵۱۵۶-۸ و مجوز ارشاد به شماره ۷۶۰۸/۲۰ می باشد.
    آناتومی آکلند دوبله فارسی اندام فوقانی و تحتانی دارای شناسه اثر به شماره ۰۴۱۳۶۴-۱۵۱۵۶-۸ و مجوز ارشاد به شماره ۷۶۹۰/۲۰ می باشد.

    نوشته ی رابرت اکلند

    یک پیشنهاد مفید

    خیلی چیزها منجر به این شد که این اطلس ویدیوئی را بسازم، اما علت بی درنگ آن یک گفتگو بود که در پاییز سال ۱۹۹۳ اتفاق افتاد. من یک سخنرانی مرتبط بالینی برای دانشجویان پزشکی مان درباره ی اهمیت آناتومی برایم بعنوان یک جراح داشتم.

    یک دانش آموز به نام سوزان، گفت: “نمی توانید تصور کنید که اگر یک فیلم (ویدئو) به زیبایی اسلایدهایی که به ما نشان دادید بسازید، چقدر می تواند مفید باشد”

    پس از شنیدن حرف او، یکی از آناتومیست های ارشد ما گفت: “باب، شما سالها درباره انجام آن صحبت کرده اید، الان وقت انجام دادن آن است.” در عرض دو هفته خودم را متعهد به ساختن یک سری فیلم های آناتومیکی برای دانشجویان کردم.

    img_about2_01

    در آن زمان من در حال انتقال از شغل اولم به عنوان میکروجراح ترمیم کننده به شغل دومم به عنوان یک آناتومیست بالینی بودم. سالهای بسیاری قبل از آن، من آزمایشگاه آموزش میکروجراحی دانشکده پزشکی دانشگاه لوئیزویل را، جایی که یاد گرفته بودم چگونه فیلم های آموزشی مؤثر بسازم، به راه انداخته بودم. علاقه ی شدید من در آناتومی، من را هدایت کرده بود تا مدیر تنها آزمایشگاه کالبدشکافی بافت تازه دانشکده شوم و در آن شرایط بود که یک اتفاق شانسی به من راه ارائه ی آناتومی سه بعدی را نشان داده بود.

    نور، دوربین، اکشن!

    img_about2_02

    در آزمایشگاه یک پایه فیکساتور نور جراحی که به نگهدارنده ی یک دوربین تلویزیون تبدیل شده بود، وجود داشت. دوربین در انتهای یک بازوی نوسانی بود که از سقف آویزان شده بود. محوری که از آن آویزان شده بود به صورت عمودی فرض شده بود، اما با یک درجه ای دور (خارج) بود، بنابراین کل فیکساتور به یک حرکت نیاز داشت تا دور آن نوسان کند تا به نقطه ی پایین آن برسد. هروقت که از آن استفاده می کردیم، یک نفر باید دوربین را بی حرکت نگه می داشت. یک روز در سال ۱۹۸۴ برداشتی از نمونه ای که دقیقاً زیر محور چرخش قرار داشت می ساختیم. فردی که دوربین را نگه داشته بود به اشتباه اجازه داد دوربین حرکت کند، و وقتی که برداشت ضبط می شد آن به صورت یک کمان (قوس) چرخید. باعث شگفتی ما بود که فهمیدیم برداشتی تصویری از شیء ای که به صورت چرخان ظاهر شده بود ساخته بودیم. آن کاملاً به صورت سه بعدی به نظر رسید.

    img_about2_03

    واضح بود که فیلم یک شیء چرخان می توانست بعنوان یک ابزار آموزشی قدرتمند استفاده شود، اما من این ایده را تا حدود ۱۰ سال به تعویق انداختم. در طول آن مدت چشم اندازهایی برای یک پروژه ویدیوئی آناتومی با کیفیت روشن شد. دوربین های تلویزیونی سبک تر و بهتر شدند، VCR ها در خانه ها فراگیر شد و پروژه های آناتومی کامپیوتری، وقتی که راه آینده را مورد ملاحظه قرار داد، شروع به نزول از وعده اولیه کرد. در سال ۱۹۹۳ من آماده بودم تا ایده فیلم چرخان را در جهت استفاده خوب ارائه کنم.

    Suzanne l’Ecuyer نه تنها پروژه اطلس ویدیوئی را با پیشنهاد اولیه خود راه اندازی کرد، بلکه او همانطور که پروژه شکل می گرفت به مشاور اصلی من تبدیل شد. بسیاری از ویژگی های اطلس ویدیوئی که در حال حاضر دانشجویان برای آن ارزش قائل هستند با ادراک زیرکانه او شکل گرفته بود.

    img_about1_06

    سخت ترین چالش مطالعه ی آناتومی برای هر کسی تلاش برای درک ساختار سه بعدی پیچیده بدون داشتن ابزار یادگیری سه بعدی است. تعداد کمی از مردم می توانند یک تصویر ذهنی سه بعدی را با نگاه کردن به تصاویر داخل کتاب و یا تصاویر استاتیک روی مانیتور تجسم کنند. بهترین تجربه ی یادگیری سه بعدی از تشریح خود بدن انسان بدست می آید، اما همه ما به آن دسترسی نداریم و زمانی که ما این کار را انجام می دهیم همیشه بهترین زمان در کارهای یادگیری ما نیست. برای آنهایی که باید بدون دسترسی به کالبدشکافی جسد، آناتومی انسان را یاد بگیرند و یا دوباره بازخوانی کنند، یک نیاز حیاتی به وسیله ای کمک آموزشی وجود دارد که تصاویری از بدن انسان واقعی را در سه بعد ارائه می دهد. اطلس ویدیوئیِ آناتومیِ انسان، برای رفع این نیاز طراحی شده است که می تواند توسط هر کسی که به اینترنت با سرعت متوسط دسترسی دارد استفاده شود.

    img_about1_01

    وقتی ما به چیزی نگاه می کنیم که تا به حال ندیده ایم، حس بینایی ما را با دو راه مختلف درک آن در سه بعد مهیا می سازد. یک راه این است که از دید استرئوسکوپیک(دید بعد) استفاده کنیم و دیگری این است که آن را وادار به چرخاندن کنیم. با دید استرئوسکوپیک، ما دو تصویر چشم چپ و راستمان را، با تفاوت کم نقطه دید آنها، روی هم قرار می دهیم تا اطلاعاتی درباره شکل و عمق آنها به دست آوریم. با چرخش جسم تعداد زیادی تصویر را از یک توالی از نقاط دید قرار می دهیم تا میزان بیشتری از اطلاعات قابل استفاده بدست آوریم.

    دید استرئوسکوپیک چیزی است که برای بیشتر ادراک عمق دید روزمره مان استفاده می کنیم و آن اساس کمک های بینایی سه بعدی است که همه ما تجربه کرده ایم. این ها شامل استرئوسکوپ ها و ابزار دید پیشرفته از سال های پیش، و فیلم های سه بعدی امروزه می شود. همه ی آنها از این ضعف رنج می­بردند که دید استرئوسکوپیک مؤثرترین روش دیدن اشیا در حالت سه بعدی نیست. مؤثرترین روش ما چرخاندن جسم است.

    چرخاندن جسم آن چیزی است که ما هر بار وقتی که نسبت به یادگیری درباره جسمی جامد که قبلاً ندیده ایم کنجکاو هستیم، بدون فکر کردن انجام می­دهیم. اگر کوچک باشد، آن را می­چرخانیم. اگر بزرگ باشد خودمان اطراف آن می­چرخیم. با این کار، ما یک توالی از تصاویر را که کنار هم قرار می دهیم به قسمت مربوط به بینایی مغز جهت ایجاد یک تصویر سه بعدی می­دهیم. وقتی که تصویر را دریافت می کنیم در مورد شیء به گونه ای می­دانیم که هرگز با نگاه به تصاویر دو بعدی یا با نگاه به کردن به آن از نقطه ی دید واحد نمی توانستیم بدانیم. بعلاوه، زمانی درک سه بعدی از جسم را داریم، هر تصویر دو بعدی از آن که بعداً می بینیم مفهوم (حس) سه بعدی را برای ما ایجاد می کند. ما چرخش شیء را بعنوان یک بخش همیشه فعال حس بینایی خود فرض می کنیم، اما ممکن است تصور کردن قدرت آن بعنوان یک راه برای انتقال تصویر سه بعدی برایتان سخت باشد. بعنوان یک نمایش یکی از ویدئوهای نمونه را مشاهده کنید.

    شما برای این کار به هیچ عینک سه بعدی خاص یا هرگونه تنظیم بینایی نیاز ندارید. شما حتی نیاز به دیدن با دو چشم ندارید، یک چشم کافی است.

    img_about4_01

    اجساد مورد استفاده برای کالبدشکافی های اطلس ویدیوئی آن دسته از افرادی بودند که در حیات خود بدنشان را برای برنامه وقف بدن دانشگاه لوئیزویل وقف کرده بودند. ما از روح فداکارانه ی اهداکنندگان قدردانی می کنیم و به خواست آنها برای گمنام بودن احترام می گذاریم. در این اطلس هیچ کس به گونه ای به تصویر کشیده نشده است که هویت آن مشخص شود.

     

     

    (حفاظت) نگهداری و کالبدشکافی نمونه

    img_about4_02

    ما در این اطلس از مومیایی کردن های سنتی روی بدن ها استفاده نکردیم، چون رنگ بافت ها را تغییر داده و آن ها را سفت می کند که این ظاهری غیر طبیعی ایجاد می کند. در عوض ما نه از مومیایی کردن و نه از یک روش نگهداری که موجب از دست رفتن رنگ و ترکیب بافت ها می شود، تقریبا همان طور که در بدن موجود زنده است، استفاده کردیم.

    برای نگه داشتن نمونه در یک شرایط خوب، کالبدشکافی و ضبط فیلم در یک آزمایشگاه سرد شده تا دمای ۸ ( ۴۶) انجام شده بود. کالبدشکافی ها با استفاده از ابزار جراحی خوب، عینک های ذره بینی و بهترین مهارت های جراحی و میکروجراحی مان انجام شده بود. گاهی اوقات دو نفر و گاهی اوقات یک نفر روی یک کالبدشکافی کار کردند. مراحل اولیه ی یک کالبدشکافی بزرگ ممکن است ۸-۶ ساعت طول بکشد. نمونه ی کالبدشکافی شده روی میزی قرار گرفته بود که قسمت فوقانی چرخان داشت و بوسیله ی سیم هایی در محل نگه داشته شده بود که آن را به یک دستگاه پشتیبانی پنهانی وصل کرده بود. تصاویر با استفاده از یک پخش کیفی، دوربین فیلم برداری آنالوگ ۳ تراشه ای که روی یک بازوی چرخان نصب شده، ساخته شده بود. تصاویر بر روی یک نوار آنالوگ sp- بتا ضبط شده بود. نورپردازی ملایم فلورسنت استودیو برای خلق بهترین تعریف و مدلسازی استفاده شده بود. عکس ها با یک پس زمینه ی سیاه مخملی ضبط شده بودند. مواد مشابهی برای پوشاندن میز و ابزار پشتیبانی استفاده شده بود به گونه ای که آنها دیده نشوند.

    کالبد شکافی طی مراحل برنامه ریزی شده انجام شده بود. ترتیبی که تصاویر در فیلم ویرایش شده ظاهر می شوند اغلب عکس ترتیبی است که ساخته شده بودند. ما با یک اسکریپت در دست، که نه تنها به ما می گفت که چه چیزی را می خواستیم نشان بدهیم، بلکه کلمات دقیق، اعمال و توالی تصویر را که می خواستیم استفاده کنیم نشان می داد، دست به یک کالبدشکافی زدیم.

    تولید و روایت

    اغلب از ما پرسیده می شود که از چه برنامه ی کامپیوتری برای ایجاد اثرات چرخشی استفاده کرده ایم که به تصاویر اطلس ویدیوئی کیفیت سه بعدی قابل توجه اشان را می دهد. ما از هیچ برنامه ی کامپیوتری استفاده نکردیم. هنگامی که شما چرخش در حول یک محور عمودی را می بینید، این بوسیله چرخاندن قسمت فوقانی میز با دست، در حالیکه برداشت در حال ضبط شدن بود، ایجاد شده بود. چرخش در حول محور افقی بوسیله چرخاندن بازوی دوربین، مجدداً با دست، ایجاد شده بود.

    برای هر برداشت، ما کلمات اسکریپت آماده شده را برای ضبط کننده صدا خواندیم. کلمات برای تمام اقداماتی که در دوره ی برداشت اتفاق افتاد روش زمان بندی دقیقی دارد. وقتی که ما آماده ضبط برداشت بودیم، در حالیکه ضبط فیلم در حال اجرا بود و اقدامات در حال انجام شدن بود ضبط صدا را به عقب برگرداندیم. کلمات از دستگاه ضبط صدا دوباره روی اولین قسمت های دو صوتی فیلم ویدیوئی ضبط شده بود، که یک قطعه صوتی با زمان بندی صحیح به آن می داد. پس از آن، کلمات دوباره روی قطعه صدای دوم گفته می شد تا روایت پایان یافته را ایجاد کند.

     

    img_about4_03

    این برنامه در سرویس تلویزیون فناوری اطلاعات دانشکده پزشکی دانشگاه لوئیزویل و با استفاده از تجهیزات آنالوگ sp- بتا ویرایش شده بود. اطلس در اصل بعنوان یک سری از نوارهای VHS، که به صورت جداگانه بین سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ بعنوان اطلس تصویری آناتومی انسان Acland منتشر شده بود. بخاطر محدودیت های فرمت VHS، این نوارها یک نقصان واضح در زمینه کیفیت تصویر در مقایسه با گونه های بهتر sp- بتا نشان دادند.

    فرمت های در حال تحول

    در آن زمان سری ها تکمیل شد، فرمت دی وی دی (DVD) بعنوان رسانه ویدیوئی غالب پیشی می گرفت. نسخه DVD اطلس در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود. آن نسخه تصاویر ویدیوئی را برای اولین بار با کیفیت اصلی خود در معرض نمایش گذاشت.

    این وب سایت فیلم جاری (که بطور متداوم پخش و ارائه می شود) با کیفیت بالا، اطلس ویدئویی را به سطح جدیدی از دسترسی، قابلیت جهت یابی و سهولت استفاده می رساند. در حال حاضر به جای ۶ فصل، ۵ فصل وجود دارد: ۲ فصل سر و گردن را نشان می دهد، که قبلاً فصل های ۵ و ۶ بودند، و در حال حاضر فصل طولانی ۴ را تشکیل می دهد. فصل ۶ قبلی، ارگان های داخلی و سیستم تولید مثل در حال حاضر فصل ۵ هست.

    هر دقیقه از محصول نهایی ۱۶ ساعت طول کشیده تا تولید شود: ۵ ساعت در ساخت اسکریپت، پنج ساعت در ایجاد برداشت ها و ۲ ساعت پس از تولید.

    ترکیبی از خصوصیات منحصر به فرد اطلس ویدیویی را متفاوت از تمام دیگر ابزار آموزش آناتومی می سازد.

    نگاه درست سه بعدی به آناتومی

    img_about5_01

    همانطور که می­بینید، این عمل که نمونه می­چرخد به شما اجازه دیدن آن را به صورت شیء ای کاملا سه بعدی می­دهد. یاد بگیرید که این چگونه کار می­کند. یک ویدیو کلیپ نمونه ببینید تا تاثیر این تکنیک تصویربرداری قوی را تجربه کنید.

    نمونه های انسانی تازه در رنگ های طبیعی خودشان

    img_about5_02

    تصاویر اطلس ویدیویی ضبط های ویدئویی مستقیم از نمونه­های آناتومیکی انسان واقعی هستند. اجساد استفاده شده با مومیایی کردن سفت نشده و یا تغییر رنگ نداده بودند (اجساد بدون اینکه بخاطر مومیایی شدن سفت شوند یا تغییر رنگ دهند استفاده شدند). بافت های آنها رنگ، بافت، و قابلیت حرکت بدن زنده را حفظ می کنند.

    حرکت (جابه جایی) واقعی

    علاوه بر نشان دادن ساختار بدن انسان با زیبایی طبیعی آن، اطلس ویدیویی ساختارهای محرک – عضلات، تاندون ها و مفاصل – را که حرکاتی مشابه آن که آنها در زندگی ایجاد می کنند، نشان می دهد.

    کالبدشکافی های دقیق

    img_about5_03

    کالبدشکافی ها بوسیله­ی آناتومیست­های بالینی ماهر و با استفاده از بهترین تکنیک های جراحی انجام شده بود. نورپردازی استودیو به شکل و تعریف ساختارها اهمیت می دهد. پس زمینه­ی سیاه نمای کلی آنها را افزایش می­دهد.

     

     

    روایت واضح و ساختارهای نشاندار

    img_about5_04

    یک روایت مختصر با استفاده از ساده ترین زبان ممکن در طول برنامه اجرا می­شود. کلماتی که می­شنوید دقیقا مطابق با آن چیزی است که در فیلم می بینید. نام ساختارها، وقتی که اولین بار دیده می شوند، بعنوان یک تقویت آموزشی روی صفحه نمایش ظاهر می­شود.

    ساخت گام به گام ساختارهای پیچیده

    در هر بخش از بدن، اطلس ویدیویی با ساختارهایی که به شما مبنایی برای درکتان می دهد، شروع می شود. ابتدا استخوان ها نشان داده شده اند، سپس مفاصل و حرکات آنها، بعد ماهیچه ها، و بعد رگ های خونی و اعصاب. این عکس نظمی است که در کالبدشکافی دیده می­شود، جایی که این مبنا تا پایان درک نشده است (تا انتها خلاف نظمی که در کالبدشکافی وجود دارد، پیش رفته است).

    img_about5_05

    بخش های مرور

    در طول هر برنامه بخش های مختصری وجود دارد که به شما اجازه می­دهد که خود را در مورد آنچه که در ۱۰-۱۵ دقیقه ای قبل دیده اید تست کنید.

    کنترل

    محتوا می تواند بر اساس بخش ها و نواحی آناتومیکی و همچنین بر اساس حروف الفبای a تا z جستجو شود. زمان های اجرا برای هر بخش لیست شده­ است. شما می­توانید در حین دیدن فیلم در هر زمان آن را start، stop و یا pause کنید.

    فصل ۱ دارای ۳ بخش است: ۱) شانه ۲) بازو و ساعد ۳) دست

    هر بخش ابتدا استخوان ها و حرکاتی که می توانند ایجادکنند را نشان می دهند، سپس مفاصل و رابط هایی که حرکات آنها را محدود می کنند و بعد از آن ماهیچه ها و حرکاتی که ایجاد می کنند. وقتی این ساختارهای مهم فهمیده شدند، رگ های خونی و اعصاب به تصویر اضافه می شوند.

    img_about6_05img_about6_01img_about6_04img_about6_02img_about6_03

    بخش روی شانه شامل ساختارهایی که برای اندام های فوقانی ضروری هستند. اما اغلب بعنوان هم بخش هایی از تنه و هم گردن درس داده می شوند. این ها شامل ماهیچه هایی که کتف را حرکت می دهند، شبکه ی بازویی و عروق خونی ساب کالوین هستند.

    img_about6_06img_about6_07img_about6_08img_about6_10img_about6_09

    فصل ۲: چهار بخش دارد: ۱) لگن ۲) زانو ۳) مچ پا ۴) پا

    هربخش ابتدا استخوان ها و حرکاتی که ایجاد می کنند، سپس مفاصل و رباط هایی که حرکات آنها را محدود می کنند و بعد از آن ماهیچه ها و حرکاتی که باعث می شوند را نشان می دهد. هنگامی که این ساختارهای مهم فهمیده شدند، رگ های خونی و اعصاب به تصویر اضافه شده است.

    img_about7_02img_about7_05img_about7_01img_about7_03img_about7_04

     

     

     

     

     

     

     

    بخش ران شامل شرح کامل استخوان لگن است. سه بخش اول بر روی مفاصل و ماهیچه هایی که آنها را حرکت می دهند متمرکز شده است. ماهیچه هایی که حرکات را در مفصل ایجاد می کنند در هر دو بخش نشان داده شده اند. اثر هرعمل ماهیچه هم زمانی که اندام تحمل وزن می کند و هم زمانی که برای حرکت آزاد هستند نشان داده شده است.

    img_about7_09img_about7_08img_about7_07img_about7_10img_about7_06

    فصل ۳ چهار بخش دارد:   ۱) ستون فقرات   ۲) قفسه سینه   ۳) شکم     ۴) لگن

    img_about8_01img_about8_02img_about8_05img_about8_03img_about8_04

     

     

     

     

     

     

    بخش ۱ استخوان مهره ها، عضلات spinal cord و paraspinous را نشان می دهد. بخش ۲ قفسه سینه را بعنوان ساختاری که شامل قلب و ریه ها، و شامل آناتومی دینامیک حرکات تنفسی است را نشان می دهد. بخش ۳ و ۴ آناتومی اسکلتی-عضلاتی شکم و لگن را به عنوان قسمت­های فوقانی و تحتانی بخش های “محفظه” برای احشاء شکم و لگن نشان می دهد. بخش ۲ و ۳ و همچنین ۴ رگ های (عروق) خونی بزرگ و اعصاب ناحیه مربوط به آنها را نشان می دهد.

    توجه: اندام های داخلی قفسه سینه، شکم و لگن در فصل ۵ نشان داده شده است.

    img_about8_07img_about8_09img_about8_10img_about8_06img_about8_08

    فصل ۴، ۱۱ بخش دارد:   ۱) حفاظت و حرکات سر   ۲) جمجمه و استخوان های صورت       ۳) حفره بینی و ساختارهای همراه آن (مرتبط با آن)     ۴) حفره دهان و ساختارهای همراه آن   ۵) حنجره و ساختارهای همراه آن     ۶) ماهیچه های صورت و پوست سر       ۷) مغز و اطراف آن    ۸) اعصاب سر و گردن     ۹) رگ های خونی سر و گردن     ۱۰) چشم و اطراف آن   ۱۱) گوش

    img_about9_01img_about9_02img_about9_04img_about9_03img_about9_05

     

     

     

     

     

     

    بخش ۱ مهره های گردن وساختار اسکلتی – عضلانی که سر را به بدن وصل می کند را نشان مید هد. بخش ۲ یک نمایش کاملاً سه بعدی از چالش های استخوانی آناتومی جمجمه و اسکلت صورت را می دهد. بخش ۳ و ۴ و ۵ بر روی بخش های “احشایی” مهم سر و گردن که در ارتباط با تنفس و خوردن و صحبت کردن است تمرکز دارد.

    بخش ۶ ماهیچه های درگیر در حرکات صورت را نشان می دهد. بخش ۷ خصوصیات خارجی مغز و ارتباط آن با حفره جمجمه را پوشش می دهد. بخش ۸ اعصاب داخل جمجمه و ۱۲ عصب خارج جمجمه ای را نشان می دهد.

    بخش ۹ شریان ها و وریدهای داخل و خارج جمجمه شامل سینوس های وریدی را نشان می دهد. بخش ۱۰ ساختارهای حفره اربیت، پلک ها و خصوصیات خارج چشم را نشان می دهد. بخش ۱۱ گوش خارجی و میانی از جمله آناتومی داینامیک ear drum و auditory assides را نشان می دهد.

    img_about9_07img_about9_12img_about9_20img_about9_09img_about9_14img_about9_10img_about9_16

    فصل ۵ سه بخش دارد:   ۱) ارگان های قفسه سینه     ۲) ارگان های شکمی     ۳)دستگاه تناسلی

    img_about10_02img_about10_01img_about10_03img_about10_04img_about10_05

     

     

     

     

     

     

    بخش ۱ شامل یک نمایش کاملاً سه بعدی از قلب، ازجمله نگاهی به ۴ حفره قلب و عکس العمل دریچه ها در حرکت و بخش ۲ معده و روده (با توضیح انیمیشن تکاملی و چرخش روده) کبد و لوزالمعده و کلیه ها سیستم ادراری را نشان می دهد.

    بخش ۳ ویژگی های داخلی و خارجی اندام های تناسلی زن و مرد را نشان می دهد.

    توجه:   آناتومی اسکلتی – عضلانی قفسه سینه، شکم و لگن در فصل ۳ نشان داده شده است.

    img_about10_06img_about10_07img_about10_08img_about10_10img_about10_09

    photo_aclandدکتر رابرت اکلند استاد ممتاز بازنشسته در گروه علوم تشریحی (آناتومی) دانشگاه لویزویل دانشکده پزشکی است. او تخصص خود را در ویدیوهای آموزشی در اولین کار خود بعنوان پیشگام و معلم تکنیک های میکرو سرویکال بدست آورد. در کار دوم خود بعنوان آناتومیست بالینی دکتر آکلند دانشکده مشهور خودش آزمایشگاه شکاف اجساد تازه، جایی که او آناتومی را به دانشجویان و جراحان آموزش می داد و به دنبال تحقیقات آناتومی بود هدایت کرد.

    کارکردن با اجساد تازه ی غیرمومیایی، دکتر آکلند پیشگام تکنیک های جدید و بسیار کارآمد ویدئوگرافی آناتومی است که به بیننده ها یک درک روشن سه بعدی از روابط فضایی می دهد.